Sunday 13 April 2014

Set Penyusuan

CADANGAN SET PENYUSUAN @ BREASTFEEDING SET SHAKLEE

SET B
Terdiri daripada:
1) Vitalea multivitamin with iron formula
2) B Complex
3) SR Vitamin C Plus
4) Alfalfa Complex

Siapa yang memerlukan Set B?

Set ini disyorkan buat ibu-ibu yang tidak mempunyai masalah penyusuan. Tujuan utama pengambilan set ini adalah bagi memperkayakan nutrisi dalam susu ibu. Set ini juga sesuai bagi ibu-ibu yang mengalami masalah sembelit  dan keputihan dan juga membantu sekiranya bayi anda mempunyai masalah Eczema. ALFALFA membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu.

SET E

Terdiri daripada:
1) Vitalea multivitamin with iron formula
2) B Complex
3) SR Vitamin C Plus
4) Alfalfa Complex
5) Ostematrix (kalsium magnesium)

Siapa yang memerlukan Set E ?

Disyorkan buat ibu-ibu yang mengalami kemeruduman susu ketika haid. Juga sesuai untuk ibu-ibu yang tidak minum susu dan alah kepada laktosa. OSTEMATRIX merupakan formula lengkap kalsium dengan gabungan magnesium, vitamin dan lain-lain mineral. Set ini membantu ibu-ibu kekal cergas bertenaga walaupun kurang tidur.

SET BF PLUS

Terdiri daripada:
1) Vitalea multivitamin with iron formula
2) B Complex
3) SR Vitamin C Plus
4) Alfalfa Complex
5) Energizing Soy Protein (ESP)

Siapakah yang memerlukan Set BF Plus?

Sangat di syorkan bagi ibu-ibu yang mempunyai masalah penyusuan yang tidak mempunyai masalah dalam pengambilan kalsium harian.Sangat di syorkan bagi ibu-ibu yang sering keletihan, yang risau dengan berat badan bertambah kerana ESP membekalkan tenaga dan rasa kenyang yang berpanjangan.

SET 3M@ TRIPPLE M

Terdiri daripada:
1) Vitalea multivitamin with iron formula
2) B Complex
3) SR Vitamin C Plus
4) Alfalfa Complex
5) Ostematrix
6) Energizing Soy Protein (ESP)

Siapa yang memerlukan Set 3M?

Sangat disyorkan bagi ibu-ibu yang mempunyai masalah penyusuan. Masalah penyusuan yang dimaksudkan ialah dari segi penghasilan susu (walaupun pam setiap 3 jam + minum air 3 liter sehari) ; maka set ini membantu memenuhi dan memperbaiki mana-mana kekurangan zat dalam tubuh si ibu supaya dapat berfungsi dengan lebih baik. Set yang paling sesuai bagi ibu-ibu yang mempunyai stok yang sedikit/ tiada stok langsung dan juga bagi ibu-ibu yang mahu mula simpan stok. Set ini juga sangat sesuai bagi ibu-ibu yang mahu relaktasi/ induce relactattion.

SET BF BASIC

Terdiri daripada:

1) Energizing Soy Protein (ESP)
2) Alfalfa Complex

Bagaimana ESP dan Alfalfa bertindak sebagai penggalak susu?

ESP kaya dengan nutrien protin dan kalsium yang juga merupakan kandungan terpenting di dalam susu ibu.
Alfalfa pula telah digunakan secara turun temurun di benua Amerika sebagai penggalak susu badan kerana Alfalfa merupakan sejenis tumbuhan galactagogue/milkbooster.

Jom kita lihat bagaimana setiap vitamin-vitamin di dalam Shaklee Breastfeeding berfungsi untuk membantu meningkatkan kesihatan ibu dan bayi dan sekaligus meningkatkan penghasilan susu badan.

Khasiat setiap vitamin yang dicadangkan di dalam set penyusuan Shaklee.

Vitalea
Vitalea@ Multivitamin dengan formula zat besi :
Mempunyai vitamin dan galian yang sangat diperlukan oleh tubuh beserta formula lengkap dengan zat besi (iron). Vitalea mengandungi 23 jenis multivitamin dan multimineral yang dapat membekalkan tubuh ibu dengan nutrien yang diperlukan agar ibu sentiasa sihat, cergas dan bertenaga.


B Complex :
Lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan ibu menyusu termasuk asid folic. Setiap ibu menyusu memerlukan vitamin B untuk metabolisme, menukarkan makanan kepada tenaga, meningkatkan sistem pertahanan badan dan juga membantu mengawal stress (meroyan) dan bertindak sebagai penenang untuk emosi yang lebih stabil.



SR Vitamin C Plus :
Sebagai antioksidan dan membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Vitamin C juga perlu untuk mencegah kelenjar daripada rosak dan berdarah dan juga penting untuk pembentukan kolagen supaya kulit ibu lebih cantik dan sihat.



Alfalfa :
Raja segala tumbuhan, sumber mikronutrien yang paling kaya. Alfalfa dapat membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu/milkbooster. Alfalfa juga beertindak sebagai penyahtoksin badan dan membantu dalam hal kewanitaan termasuklah menyelesaikan masalah keputihan dan bertindak seperti kacip fatimah.



OsteMatrix (kalsium magnesium):
Antara komposisi vitamin yang tinggi dalam susu ibu adalah kalsium. Kalsium penting untuk membina darah, tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Ostematrix membantu menampung kembali kalsium dalam tubuh ibu yng telah diserap oleh bayi ketika menyusu.

Ostematrix juga mencegah  kemeruduman susu badan untuk ibu-ibu yang sedang menstrual (period) kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah period.



Energizing Soy Protein (ESP):
Antara komposisi vitamin utama dalam susu ibu juga ialah protein. Apabila tubuh ibu cukup dengan keperluan protein, secara langsung susu yng dihasilkankn pekat dn banyak. ESP berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu, di samping menjadi sumber tenaga kepada ibu menyusu.



KHASIAT SET BREASTFEEDING/ MENYUSU SHAKLEE


Menyediakan tubuh ibu seoptimum mungkin bagi menghasilkan susu badan yang banyak dan pekat
Melengkapkan keperluan nutrisi yang cukup untuk ibu dan bayi
Meningkatkan antibodi ibu dan juga si comel
Membantu ibu-ibu menjadi lebih bertenaga
Mengelakkan kelesuan dan juga masalah sembelit ibu
Memberi refleksi kulit yang lebih cantik dan glowing kepada ibu, tiada lagi wajah pucat ketika berpantang dan menyusu
Membantu bayi tidur dengan lebih lena dan kurang meragam kerana susu yang pekat dan mengenyangkan
Membantu memulihkan masalah eczema pada bayi.

Harus diketahui oleh para ibu yang sedang mencari bantuan untuk menambah susu badan, cara yang paling berkesan untuk membanyakkan susu badan ialah membanyakkan stimulasi (pam dan direct feeding). Sekiranya anda mengambil set Breastfeeding ini, anda harus melakukan langkah-langkah tersebut untuk menggalakkan dan merangsang susu anda.

Untuk order dan sebarang pertanyaan boleh call atau text/whatapps saya MaR di~019-9042127

No comments:

Post a Comment