Friday 11 April 2014

Penting yer Sarapan Pagi

Saintis menggelar sarapan sebagai makanan untuk otak. Sarapan ada kaitan rapat dengan kecergasan mental kerana ia memberi kesan positif terhadap aktiviti otak supaya lebih cergas, peka dan fokus
Sarapan juga secara tidak langsung mendatangkan pengaruh positif terhadap diri individu itu untuk melaksanakan tugasnya, sama ada di sekolah atau tempat kerja

Jika tidak bersarapan, anda mungkin:

Tidak dapat memberi tumpuan untuk masa yang panjang serta kurang peka.
Mengambil masa yang lama untuk bertindak balas terhadap sesuatu perkara.
Produktiviti kerja menurun.
Kandungan gula dalam darah yang rendah.

Cuba bayangkan jika kita bekerja dengan perut kosong!! Pastinya hari yang dilalui bakal disertai dengan sikap panas baran, marah, penat, lesu,cepat letih, dan pelbagai kesan negatif. So no more skip breakfast!!

Set mighty 3 gems merupakan pilihan yang tepat dan hidangan terbaik untuk dijadikan menu sarapan pagi anda. Mulakan hari anda dengan hidangan yang penuh berkhasiat ini.

Dengan mengamalkan set mighty 3 gems sebagai sarapan pagi anda tentunya memberikan kelainan pada hari yang bakal anda lalui kerana gabungan mantap ketiga-tiga ini mampu memberi seribu satu khasiat buat badan serta otak anda.

Pastinya hari anda penuh bertenaga untuk melaksanakan tanggungjawab seharian.Sarapan ideal seperti ini amat sesuai bagi mereka yang sentiasa sibuk dan memerlukan makanan yang mengenyangkan, yang dapat mengelakkan rasa lapar sepanjang hari.

Apa yang terkandung dalam set ini?

1) ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)
Serbuk esp shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein dari sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan laktosa serta kolestrol.

2) MEAL SHAKES
Meal shakes shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Meal shakes shaklee juga mengandungi semua asid amino asli yang terdapat didalam protein termasuk asid amino perlu dan tak perlu.



3) PERFORMANCE DRINK (PD)
Performance drink terbukti secara klinikal untuk menyokong tahap hidrasi berbanding air. Tambahan pula, PD mempunyai lebih banyak elektrolit dan membekalkan lebih tenaga berbanding jenama minuman hidrasi yang lain.



Kenapa perlu pilih set mighty 3 gems sebagai menu sarapan anda?
1)Membekalkan tenaga untuk cergas sepanjang hari;
2)Membantu dalam meningkatkan tahap kepekaan dan daya tumpuan; dan
3)Memelihara kesihatan secara menyeluruh.


.
Untuk order & pertanyaan boleh text/whatapps saya di~019-9042127

No comments:

Post a Comment