Saturday 5 April 2014

5 TIPS PENGURUSAN BERAT BADAN BUAT IBU MENYUSU:

(1) Jangan skip waktu makan utama (main meal) 3 kali sehari, terutamanya sarapan pagi.
(2) Ambil healthy snack (snek sihat) di antara waktu makan utama.
(3) Banyakkan pengambilan air kosong di antara waktu makan, terutama apabila ada terasa sedikit lapar. Pengambilan segelas air kosong 30 minit sebelum makan juga membantu anda agar tidak makan terlalu banyak.
(4) Lakukan senaman ringan setiap hari/ seminggu sekali/ berkala. Paling minima, boleh cuba menggunakan tangga di ofis sebagai alternatif kepada lif.
(5) Kerapkan penyusuan/ mengepam susu untuk menggalakkan penghasilan susu ibu dengan lebih banyak, di samping membakar 200-500 kalori sehari.

Adakah supplemen yang boleh membantu penurunan berat badan secara sihat untuk ibu menyusu?

Ya, jika anda memilih supplemen Shaklee, kami mencadangkan 3 vitamin utama ini berasaskan konsep 3B = Bakar, Buang dan Bina, dan dalam masa yang sama tidak menggangu penyusuan untuk si manja anda. Malah, ia turut bertindak sebagai penggalak susu (milk booster).
Vitamin yang dimaksudkan untuk ibu menyusu ialah:

(1) LECITHIN (bakar) - untuk membakar lemak & kolesterol. Sumber kolina. Pengemulsi lemak. Juga dicadangkan kepada ibu menyusu yang kerap mengalami masalah duktus tersumbat (clogged duct) yang berulang-ulang.
(2) ALFALFA (buang) - sumber serat untuk menyerap pecahan lemak & kolesterol tadi, dan diangkut keluar dari badan. Melawaskan sistem penghadaman, dan terkenal sebagai penggalak susu sejak dari zaman dahulu lagi. Alfalfa - raja segala makanan!
(3) ESP Soy Protein Isolate Powder (bina) - sumber protein untuk memelihara otot dalam proses penurunan berat badan. Protein juga terkenal sebagai penggalak susu, selain dari memberi si ibu rasa kenyang lebih lama dan berpanjangan.

Sharing : genkimomma.blogsot
Berikut ialah perkongsian dari salah seorang ibu yang mengamalkan Set Bersalin Shaklee sepanjang berpantang. Susu badan MERIAH, manakala berat badan turun 10kg!!!

"Alhamdulillah, belum ada sebulan saya berpantang dengan mengambil ESP, susu badan sangat meriah!!! Yang paling BEST, berat saya turun tapi bukan 1kg atau 2kg, tapi 10kg… target nak dapatkan berat badan macam sebelum mengandung…"-Puan F, Kelantan.


Testimoni set slimming, esp, alfafa dan lecitin, customer ni berjaya menurunkan berat badan dari 75 kg ke 60 kg iaitu sebanyak 15 kg, memang amazing! Janji kene displin consume vitamin2 ni,minum air kosong at least 3 liter sehari. Tahukah anda jika anda rajin exersice semasa tempoh pengambilan lecitin @ omega ini akan membantu anda burn lemak dengan lebih cepat!


Testimoni Set Slimming Shaklee

Turun 4kg Sebulan, dengan Set Slimming Shaklee!

Customer ni mengamalkan Set Slimming
Shaklee

1.ESP
2.Lecithin
3.Alfafa

Beliau mengamalkan minum ESP masa breakfast, lunch macam biasa, lepas lunch makan lecithin dan alfalfa, petang kadang-kadang ambil nasi, lepas makan nasi, telan lecithin dan alfalfa..Hasil yer dalam sebulan beliau berjaya turun sebanyak 4 kilo!.

3 set slimming ini bertindak dalam membantu anda dalam menurunkan berat badan dengan sihat dan dalam masa yang sama dapat benefit lain iaitu kulit jadi cantik,glowing dan bebas dari masalah, kerana kandungan protin yg ada dalam set ini membantu anda mendapatkan kulit yang cantik bebas dari masalah. Kan berbaloi da la boleh slim,dapat plak bonus kulit lawa..memang berbaloi kan..



Untuk order serta sebarang pertanyaan anda boleh menghubungi saya di:019-9042127 @ email kepada saya di sweetmaria_2601@yahoo.com

Anda juga layak dapat free consultant serta jadual pengambilan vitamin yg flexibel.




No comments:

Post a Comment